یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد:

افزایش ظرفیت شبکه انتقال کشور

خسروي

یکشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۱:۰۰


معاون وزیر ارتباطات از استقبال شرکت ارتباطات زیرساخت برای ورود بخش خصوصی برای توسعه کابل‌های ارتباطی با روسیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمود خسروی اظهار کرد: تاکنون دستاوردهای متعددی در زمینه زیرساخت‌های فن‌آوری اطلاعات ایجاد شده است و باید تا پایان برنامه پنجم توسعه ظرفیت انتقال این شبکه در بحث E1 تا دو برابر و در بحث تامین پهنای باند در حدی بالا رشد داشته باشد.

 مدیر عامل و رییس هیات عامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان این‌که تا پایان برنامه پنجم توسعه لازم است ظرفیت شبکه انتقال E1 به 4.5 میلیون مگابایت افزایش پیدا کند گفت:‌ در زمینه ساخت شبکه انتقال هم باید ظرفیت‌های خود را تا 36 میلیون مگابایت گسترش دهیم.

 وی افزود: از نظر ترانزیت ارتباطات بین‌الملل نیز باید تا مرز 40 هزار مگابایت رشد داشته باشیم و ظرفیت شبکه اینترنت ما نیز باید تا مرز 50 گیگابایت گسترش داشته باشد.

 خسروی در ادامه صحبت‌های خود یادآور شد:‌ در حال حاضر انتقال E1 از درگاه‌های مختلفی صورت می‌گیرد و 13 درگاه در منطقه خلیج فارس داریم که طبق برنامه لازم است این رقم تا سطح 22 درگاه افزایش پیدا کند. ظرفیت دروازه‌های بین المللی در کشور هم باید تا مرز 14.5 ترابایت افزایش داشته باشد.

 معاون وزیر ارتباطات در عین حال عنوان کرد: توسعه کابل‌های ارتباطی با کشور روسیه از جمله طرح‌های ما در شرکت زیرساخت محسوب می‌شود که امور مطالعاتی آن انجام شده و در این زمینه از حضور بخش خصوصی استقبال می کنیم.

 وی مسیر ارتباطی این دو کشور را چالوس، ماخاچکلا – آستارا اعلام کرد و در ادامه صحبت‌های خود از توسعه کابل‌های ارتباطی ایران و هند یاد کرد و با بیان این‌که مسیر این کابل‌ها بمبئی – چابهار – جاسک خواهد بود اظهار کرد:‌ این پروژه‌ها با هدف ترانزیت 3.2 ترابایت از شمال به جنوب کشور و برای اتصال به هند و چین طراحی شده‌اند.

 او در ادامه از کابل‌های بین‌الملل جاسک فجیره، کویت و فالکون که 46 نقطه را به یکدیگر متصل کرده یاد و عنوان کرد:‌ کابل‌های بین‌المللی GBI که به زودی افتتاح می شوند و کابلی که از سوی شرکت پیشگامان بین ایران وعمان کشیده شده از دیگر کابل‌های بین‌المللی ما در این زمینه به شمار می‌روند.

 مدیر عامل شرکت زیرساخت در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: در حال حاضر استراتژی ما استفاده حداکثری از توانمندی بخش خصوصی است و بنا را بر حمایت از این بخش گذاشته‌ایم.

 وی در عین حال به مصوبات مجلس اشاره کرد و حق شرکت ارتباطات زیرساخت برای حضور در پروژه‌های بین‌المللی را نیز مورد تایید دانست.

 خسروی در ادامه با بیان این‌که اتکا به توانایی صنعت داخل کشور مدنظر شرکت زیرساخت قرار دارد، اظهار کرد: ما با بهره‌گیری موقعیت بسیار ممتازی که به عنوان هاب منطقه داریم، می‌توانیم به نتایج بسیار خوبی برسیم.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو